بهترین زمان رنگ کردن مو پس از کاشت مو چه موقع است؟

رنگ مو خانوم ها

یکی از مشکلاتی که زیبایی فردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد ریزش مو است. اغلب افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند به‌تدریج اعتمادبه‌نفسشان را از دست می‌دهند. موی سر نماد زیبایی، شادابی و نمایان کننده‌ی خصوصیات اخلاقی و رفتاری است و ازجمله مواردی در بدن است که بر روی روابط فردی تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که اغلب افراد دوست دارند موهای شاداب و سالمی داشته باشند. به دلیل اهمیت ویژه‌ای که مو در ظاهر و چهره‌ی هر فرد دارد، در حال حاضر از روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد مو استفاده می‌کنند. هر روش مزایا و معایبی دارد و نیازمند مراقب‌های خاص است. رایج‌ترین روش در حال حاضر برای درمان ریزش مو و جلوگیری از کچلی کاشت مو است. اغلب افرادی که دچار ریزش مو هستند از کاشت مو استفاده می‌کنند اگر شما هم جزو افرادی هستید که کاشت مو انجام داده‌اید یا قصد انجام آن رادارید در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید چراکه می‌خواهیم در ارتباط با مسئله‌ی مهم رنگ کردن مو بعد از کاشت مو صحبت کنیم.

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

‌‌فرآیند کاشت مو دارای دو مرحله‌ برداشت فولیکول مو و جای‌گذاری آن در پوست سر نواحی دچار ریزش است. همان‌طور که موهای کودک در ابتدای تولد کم‌پشت است، فولیکول‌های جدید هم به زمان نیاز دارند تا خود را با شرایط جدید وفق دهند. معمولاً برای برداشتن فولیکول‌های مو شکاف‌های کوچکی بر روی پوست سر ‌‌ایجاد می‌شود. ‌‌این شکاف‌ها بسیار ریز هستند و عملاً دیده نمی‌شوند؛ اما تا زمانی که مشخص هستند، باید از پوست سر محافظت کرد. معمولاً بر اساس میزان برش‌ها و ناحیه‌ای که کاشت در آن صورت گرفته، ۱۰ تا ۱۴ روز از پانسمان بر روی ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود تا امکان آسیب و نفوذ میکروب به حداقل برسد.

در هنگامی که مو ها تازه کاشته شده اند مو ها را رنگ نکنید

بعد از این زمان هم تا هنگامی‌ که موهای جدید به ‌طور کامل رشد نکرده‌اند، نباید فعالیت‌هایی را که باعث تحریک مو و پوست سر می‌شوند انجام داد. رنگ کردن مو بعد از کاشت مو یکی از این عوامل تحریک‌کننده‌ پوست سر و به ‌خصوص مو است. موهایی که در ابتدا رشد می‌کنند، حالت کرک دارند و ضعیف هستند. بلافاصله رنگ کردن مو بعد از کاشت مو، موهای کرکی را می‌سوزاند و از بین می‌برد. در نتیجه فولیکول‌های جدید نمی‌توانند به اندازه کافی قوی شوند. دلیل ‌‌اینکه رنگ کردن مو بعد از کاشت مو اصلاً توصیه نمی‌شود، مواد بکار رفته در رنگ‌های شبمیایی است.

تمامی این رنگ‌ها مقادیر فروانی مواد شیمیایی دارند که برای موهای جدید و تازه رشد کرده در حکم سم مهلکی هستند. موادی که برای دکلره مو به کار می‌روند هم موها را می‌سوزانند و در نتیجه موهایی جدیدی که هنوز به ثمر ننشسته‌اند به‌راحتی از بین می‌روند.

با توجه به این دلایل، برای رنگ کردن مو بعد از کاشت مو باید صبر و حوصله داشته باشید و به پوست سر و فولیکول‌های که تازه کاشته شده‌اند فرصت رشد مجدد بدهید. هنگامی‌که موهای جدید کاملاً رشد کردند و از حالت کرکی بودن درآمدند، زمان رنگ کردن مو فرامی‌رسد. بعد از این زمان می‌توانید مانند گذشته موهایتان را رنگ کنید و هیچ محدودیتی در نوع مواد مصرفی وجود ندارد.

بهترین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

همان‌طور که اشاره کردیم، رنگ کردن مو بعد از کاشت مو نیازمند گذر زمان است و نمی‌توان بلافاصله بعد از کاشت مو برای رنگ کردن اقدام کرد. نکته‌ جالب در ارتباط با ‌‌رنگ ‌‌کردن مو بعد از کاشت مو‌‌ این است که نمی‌توان به ‌طور قطع بهترین زمان آن را مشخص کرد. ‌‌این زمان برای هر فرد متفاوت است و عوامل مختلفی در تعیین آن دخیل هستند.

تکنیک بکار رفته در ‌‌فرآیند کاشت مو، میزان ناحیه‌ای که کاشت مو در آن صورت گرفته، تعداد فولیکول‌های کاشته شده، مهارت پزشک در نحوه‌ کاشت فولیکول مو، جنس مو و پوست سر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین عواملی هستند که در تعیین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو مؤثر هستند. 

پس از کاشت مو حداقل ۱ تا ۲ ماه زمان لازم است تا تارهای مو به استحکام کافی برسند و رشد کنند. بعد از این زمان می‌توانید موهایتان را رنگ کنید. 

نظر پزشک متخصص نیز در تعیین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو تاثیرگذار است برخی از پزشکان عقیده دارند که باید رشد مو پس از کاشت به حد معینی برسد. مدتی پس ‌از آن بهترین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو است. بنابراین بهتر است پیش از هرگونه اقدام جهت رنگ کردن مو، با پزشک خود مشورت کنید.

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

آیا رنگ کردن مو بعد از کاشت مو در منزل امکان پذیر است؟

ممکن است شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که ترجیح می‌دهند تا موهایشان را خودشان در منزل رنگ کنند. اما اگر اولین بار است که بعد از کاشت مو می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید، توصیه می‌شود که به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید. چرا که پوست سر هنوز به دلیل ‌‌فرآیند کاشت حساس است و باید با دقت بیشتری رنگ شود. معمولاً سالن‌های زیبایی در هنگام ‌‌فرآیند رنگ کردن از مواد تخصصی برای حفاظت از مو استفاده می‌کنند که از آسیب رساندن رنگ به پوست سر و موهای شما جلوگیری می‌کنند. برخی از افراد عقیده دارند بهتر است برای رنگ کردن مو بعد از کاشت مو فقط از رنگ‌های گیاهی استفاده کرد. ‌‌این رنگ‌ها عاری از  مواد شیمیایی هستند و باعث‌ ‌ایجاد خارش، حساست و آسیب به موهای سر نمی‌شوند.

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو باید چند وقت یک‌بار  باشد؟

به‌ طورکلی توصیه می‌شود که به ‌صورت مداوم از رنگ مو استفاده نکنید. چون موها به ‌تدریج می‌سوزند و استحکام خودشان را از دست می‌دهند. اما این مسئله در ارتباط با موهایی که به تازگی کاشته شده‌اند‌‌ متفاوت است. معمولاً فولیکول‌هایی که برای کاشت مو استفاده می‌شوند، از نواحی مقاوم سر برداشته شده و نسبت به موهای  قدیمی حساسیت کمتری در برابر مواد شیمیایی و رنگ دارند. در اصل رنگ کردن مو بعد از کاشت مو اگر به ‌صورت مداوم انجام شود، بیشتر به موهای قدیمی آسیب می‌رساند تا موهایی که کاشته شده‌اند. 

علاوه بر ‌‌این، در اولین سالی که اقدام به کاشت مو کرده‌اید، معمولاً سرعت رشد مو بیشتر از گذشته است و به همین دلیل نیاز است تا در فواصل زمانی کوتاه‌تری برای رنگ کردن مو اقدام کنید. به‌ عنوان ‌مثال اگر قبل از کاشت مو دو ماه یک ‌بار موهایتان را رنگ می‌کردید، پس از کاشت مو به دلیل رشد سریع موها باید ماهی یک ‌بار برای رنگ کردن مو اقدام کنید.

سخن پایانی

‌‌در این مطلب دیدیم که کاشت مو هیچ مانعی برای رنگ کردن مو نیست. اما باید توجه داشته باشید تا زمانی که پزشک اجازه نداده، نمی‌توانید موهای کاشته شده را رنگ کنید. چرا که احتمال دارد رنگ کردن در ‌‌این بازه زمانی باعث ریزش مجدد موها و عدم رشد کافی موهای کاشته شده شود.‌‌ اینکه بهترین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو چه زمانی است، کاملاً متفاوت است و نمی‌توان به همه‌ افراد یک‌ زمان خاص را توصیه کرد. توجه داشته باشید که برای اولین رنگ پس از کاشت به مراکز تخصصی مراجعه کنید که از مواد مناسب برای رنگ کردن مو استفاده می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان
close slider

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید.